test

Jak Gazeta Wyborcza wykorzystuje marketing
automation w komunikacji posprzedażowej?

monitorek

CEL KAMPANII

Gazeta Wyborcza jest pionierem wprowadzania opłat za nieograniczony dostęp do treści na swoich portalach internetowych. Celem kampanii była pełna automatyzacja procesów komunikacji posprzedażowej i marketingowej z wykorzystaniem systemu SARE.

monitorek

GRUPA DOCELOWA

Czytelnicy serwisów Gazety Wyborczej, którzy zakupili pakiet dostępów do treści znajdujących się na portalu internetowym.

monitorek

MECHANIZM DZIAŁANIA

Działania zostały zaplanowane w ramach scenariuszy wyzwalających poszczególne wiadomości e-mail automatycznie. Jeśli dany adres spełnił określone warunki bazodanowe w zależności od ilości dni, które upłynęły od daty dokonania zakupu, na ten adres był wysyłany e-mail. Wiadomości budujące relacje oraz zaangażowanie subskrybentów zawierały między innymi:

 

• instrukcję korzystania z pełnej oferty kupionego produktu;
• kody rabatowe;
• podsumowania najważniejszych artykułów;
• informacje o zbliżającym się końcu obowiązującego abonamentu;
• maile powitalne.

 

www_wyborcza_p_05

 

W celu automatycznego zaplanowania powyższych działań, zostały stworzone dla klienta specjalne skrypty w SAREscript’cie – autorskim języku programowania SARE. Pozwoliły one w bardzo elastyczny sposób zrealizować koncepcję komunikacji z klientem.

 

Każda z założonych według scenariuszy wysyłek, była realizowana codziennie, o określonej godzinie, za pomocą funkcji Wysyłki Cyklicznej. Warunkiem otrzymania wiadomości było spełnienie odpowiedniego kryterium zapisanego w filtrze. Sama baza danych była aktualizowana w SARE automatycznie, dzięki pełnej integracji z systemem transakcyjnym, którym dysponuje Gazeta Wyborcza.

zebatka

REZULTATY

Automatyzacja komunikacji kanałem mailingowym jest bardzo efektywnym sposobem na dotarcie do klientów. Po zakończeniu prac wdrożeniowych, mechanizm działa bez potrzeby angażowania dodatkowych środków, generując bardzo dobre wyniki, poprzez doskonałe dopasowanie treści oraz czasu wysyłki.

 

 

CTR w części wiadomości przekracza 10%.

Copyrights © SARE 2014 All right reserved.